Отиват няколко деца ученици, учещи икономика на стаж в голям МОЛ. Задачата им била да търсят потенциални клиенти и да ги убеждават да си купят търсените стоки. (Директен маркетинг).
Та ето какво се случва след края на първия ден :
Идва главния мениджър на МОЛ-а и започва :
"Я да видим - Марийка : 10 клиента - 10 хил. лв. оборот ... Стоянчо : 20 клиента , 15 хил. лв. оборот ... Иванчо : 1 клиент ... обаче - 130 000 лв. оборот"
"Браво бе момче, я сега обясни как успя, къде срещна трудности и т.н."
Иванчо започва :
"Ами най-голям зор видях докато го убедя тоя капут да си купи една малка кукичка за риба, после стана лесно - викам му - Че ти с тая малката кукичка само малки риби ще хващаш, що не си земеш и една средна и една голяма кукичка ?"
"После му викам - бе ти така и така имаш от всички видове кукички, ще ти трябват и няколко вида пръчки ..."
"После - с толкова рибарски принадлежност, що не си вземеш раница, ботуши, столче, палатка ?"
"После - бе викам, без каравана си за никъде - ще завали дъжд, ще се намокриш в тая палатка, я си земи направо един голям кемпер ..."
И така - 130 хил. лв. оборот ...
Мениджъра възторжено го похвалил :
"Браво, ей това се казва истински търговец, браво ! Само не разбирам защо в списъка с продукти има и едни дамски превръзки ?"
- "Амииии, той тоя беше дошъл да купува на жена си превръзки, та аз му викам - бе ти така и така няма да шибаш тоя уйкенд, що не вземеш да отидеш за риба ?"